close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך משמרים נישואים חזקים ואוהבים גם אחרי 30 שנות נישואים?

מערכת שורשא חשוון, תשפג26/10/2022

טיפול זוגיות דורש לא מעט עבודה, השקעה ומסירות על מנת לצלוח חיים שלמים מבלי לפרק את החבילה

תגיות:
צילום: pixabay
איש מעולם לא אמר שחיי הנישואים יהיו קלים. טיפול זוגיות דורש לא מעט עבודה, השקעה ומסירות על מנת לצלוח חיים שלמים מבלי לפרק את החבילה. אך כשמדובר בזוג אוהב וביחסים מיטיבים, האתגר ללא ספק שווה זאת. אז מה בכל זאת ניתן לעשות על מנת לשמור על נישואים חזקים ואוהבים גם אחרי כל השנים האלה? כל זאת ועוד במאמר הבא.

למה כל-כך קשה לשמר נישואים לאורך שנים רבות?
נישואים טובים אינם קלים לתחזוקה. לוקח זמן רב, מאמץ וסבלנות על מנת לשמור על נישואים חזקים. מערכות יחסים רבות מסתיימות כיום בגירושים, כיוון שלא מעט זוגות מתקשים לפתור את
צילום: pixabay
המחלוקות ביניהם, אשר צצות באופן טבעי במהלך החיים המשותפים. מחלוקות אלו לעיתים מתעוררות בעקבות ניהול הכספים המשותפים, נושאים שקשורים לחינוך הילדים ולעיתים אף בעקבות יחסים עם המשפחה המורחבת. מחלוקות אלו, מובילים לרוב למתחים וללחצים, ולולא התמודדות נכונה עימם הם עלולים לגרור משברים עמוקים. יתר על כן, בעולם של היום בו ישנה הצפה מתמדת של גירויים שעלולה להוביל בני זוג לשעמום האחד מהשנייה ולצורך בהתנסות עם חוויות חדשות ומרעננות. לאורך הזמן, מצב זה עשוי לעורר תחושות של טינה וריחוק, עד כדי אובדן עניין וטעם בשימור היחסים ואף פרידה. רגע לפני - עצרו הכול והקדישו זמן לטפל בזוגיות שלכם. זה בהחלט אפשרי.

מה ניתן לעשות על מנת לשמר זוגיות טובה במשך שנים?
כאשר בני זוג מקבלים החלטה משותפת לחיות את חייהם במשותף לאורך שנים, הם לא תמיד מבינים מהי מידת ההשקעה הנדרשת לשימור היחסים באופן שייטיב עם שני הצדדים. ישנם זוגות שמצליחים להתמודד עם אתגרי החיים בעצמם, וכאלו שזקוקים למעט עזרה ותמיכה לאורך הדרך. הכנו עבורכם כמה טיפים שיכולים בהחלט לסייע לכם לחזק את מערכת היחסים שלכם ולהעלות משמעותית את תחושת האושר בחייכם:
1. הקדישו זמן האחד לשנייה- זמן איכות הוא חיוני לזוגיות מאושרת. החיים תמיד יהיו מלאים בהסחות דעת ובהפרעות, אבל חשוב לעשות מאמץ לבלות יחד בכיף ובנחת. תוכלו לצאת לבילוי רומנטי במסעדה יחדיו; לבלות ערב בצפייה משותפת בתוכנית הטלוויזיה אהובה ואף לבלות אחד עם השנייה בהליכה מאווררת בשכונה או בחוף הים. זמן איכות שקדישו לעצמכם אינו חיים לעלות כסף או להיות כרוך בהשקעה מיוחדת, העיקר הוא לבלות יחדיו ללא הפרעות חיצוניות.
2. לכו לטיפול זוגי - עבור זוגות רבים, טיפול זוגיות נתפס כמוצא אחרון שמגיע כאשר התקשורת מתקלקלת והוויכוחים הופכים תכופים יותר, אז יכול להיות קשה לראות דרך קדימה. עם זאת, טיפול זוגיות יכול להיות דרך יעילה להפליא לשיפור התקשורת ופתרון קונפליקטים. הטיפול הזוגי יכול לשמר דפוסים חיוביים ולהימנע מכניסה אל תוך תהומות שקשה מאוד לצאת מהם בשלב מסוים. באמצעות תיווך של מטפל זוגי שישב איתכם יחד, תוכלו ללמוד לתקשר בדרכים חדשות וטובות, לדבר בכנות ולהתחבר חזרה למקומות שחיברו אתכם יחד מלכתחילה.
3. צרו חוויות משותפות ותחומי עניין משותפים- בכל מערכת יחסים חשוב למצוא מכנה משותף. אחרי הכול, תחומי עניין משותפים הם הבסיס לכל קשר חזק. כאשר בני זוג חולקים תחומי עניין, יש להם יותר הזדמנויות להתחבר זה לזה ברמה עמוקה יותר. הם יכולים ליהנות מפעילויות משותפות, ללמוד דברים חדשים על הזוגיות שלהם, וכן על כל אחד מהם בנפרד. כמו כן, החיבור האחד לשנייה באמצעות מציאת מכנה משותף יכול בהחלט להצית מחדש את הניצוץ במערכת יחסים שאולי כבה עם הזמן.
לסיכום, לצורך נישואים טובים וחזקים נדרשת תחזוקה מתמדת. הבילוי המשותף; הקדשה של זמן איכות וכן, טיפול זוגיות, יכולים רק להועיל ולחזק את היחסים שלכם, ולחבר אתכם האחד לשניה בחזרה. אנו ממליצים לכל זוג להקדיש זמן ומחשבה על הזוגיות שלכם, בין היתר, בימים שלווים, שגרתיים ורגועים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה